Titulní obrázek

Modernizovaná Mazda MX-5 míří do Evropy

Japonská automobilka Mazda pomalu předvádí model Mazdy MX-5 konečně i evropskému trhu. Zprvu byl vůz představen pro domácí japonský trh. Ovšem změny jsou totožné. Nová faceliftová Mazda již sjíždí z výrobní linky továrny v Hirošimě. Automobil by se měl začít prodávat již během letošního podzimu.

A co je u modelu MX-5 nového? Hlavně je to design přídě, díky němuž působí ještě agresivnějším dojmem. Maska chladiče a okolí mlhových světel byla také přepracována. Podle automobilky se u výroby vozu nejvíce dbalo na to, aby nové díly vážily co nejméně. Šedý odstín Metropolitan byl nahrazen novou šedou Dolphin.

V interiéru byl upraven dekor palubní desky, jemuž odpovídají upravená ramena volantu. Novinkou je aktivní kapota snižující riziko poranění sražených chodců. Její zadní část se zvedne, pokud senzory detekují náraz. To zvětší prostor mezi relativně měkkou kapotou a motorem. Upravený přední nárazník pak snižuje riziko poranění nohou sražených chodců. Pohyb škrticí klapky a míra stlačení plynového pedálu jsou u vozů s manuální převodovkou nyní kontrolovány odděleně. To má dle Mazdy zvýšit vzrušení během lineárního zrychlení, navíc to má řidiči poskytnout větší kontrolu během akcelerace z nízkých rychlostí.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Přepracován byl posilovač brzd. Řidič bude mít větší kontrolu nad brzděním, akcelerace po brzdění je hladší a jezdec navíc po brzdění snadněji dosáhne požadované rychlosti vozidla. O změnách na pohonných jednotkách Mazda nehovoří. Na českém trhu je MX-5 v současné době k dispozici s atmosférickými zážehovými čtyřválci o objemu 1,8 l a 2,0 l. Ty disponují výkony 93 kW, resp. 118 kW.